(^_^)

Tuesday, July 14, 2015

Aku Pelaut

Hohohoho..been a long time since I wrote the last entry in this blog..almost 2 year meh.. -_-"  Dah berhabuk dah blog aku ni..kalau gajah masuk pon boleh sesat..hahaha.. A lot of things has happen since this years..one of the things is aku dah jadi seaman..jyeah..!! memang cita-cita aku selama ni..dulu mase kecik selalu tengok life seaman kat dalam channel Discovery World..now..it's happen to me.. :) While writing this entry, I'm on board pipe lay barge..and guess what ?? Hari Raya Aidilfitri is 3 days from now..huhuhu..beraya kat atas kapal tahun ni..dengan aku sorang je perempuan..tapi takpe..guys kat sini sangat humors and kuat bergosip..so aku tak rasa lonely sangat..ada aje orang yang boleh aku ajak sembang..kurang sikit rasa sayu raya kat sini..

Ni view dari atas ramp enclosure..hahaha..ngular kejap kat sini..

Dah 2 tahun jugak aku keje kat atas kapal ni..banyak yang aku belajar kat sini..most of them bende yang aku x belajar kat universiti dulu..perangai manusia yang macam-macam jenis pon dah aku hadap..dalam masa kerja ni..banyak jugak tempat yang aku dah pergi..contoh macam Labuan dengan Miri..siap bole pergi dating..hahaha..gatal.!!

Dah la..aku nak sambung keje..nanti aku taip entry lagi..  -_-

No comments:

Post a Comment